sunnuntai 29. maaliskuuta 2015

Se on alkanut!!!

Vihdoin eilen koitti se päivä, mitä ainakin minä olen odottanut kuin kuuta nousevaa!
Alotimme remontin!!

Tai no, siis aloitimme purkutöillä tietenkin. Vielä menee aikaa siihen, että saadaan huusholli siihen kuntoon, että siellä oikeasti voidaan aloittaa varsinaiset uudelleen "rakennushommat".

Eilen menimme ottamaan tilannetta haltuun ihan vain kahdestaan. Viivyimme työn touhussa koko päivän. Ajattelin, että tänään olisin ollut sitten niin kipeä, että sängystä ei ylös pääse, mutta eipä sittenkään. Selkä on tietty vähän jumissa, mutta muuten olo on mitä parhain. Hyvillä mielin lähtee tänään uudestaan projektin kimppuun!

Eilen saimme tyhjennettyä kaksi makuuhuonetta.

Alakuvassa vanha muovimatto saa kyytiä Teron kädestä


Maton altahan sitten paljastui saumakohdasta tällainen mukava juttu, että maton pehmusteet, tai miksi ikinä tuota nyt sitten sanotaankin, oli oikein kunnolla liimautunut paikoitellen lattiaan kiinni. No eipä siinä sitten muuta kun minä vaan erisorttisten apuvälineiden kera lattian kimppuun. Käytin lähinnä lastaa, jolla raivopäisesti raaputin tuota tavaraa irti.


Pikkuhiljaa homma sitten etenikin.


Minun astman vuoksi tietysti teen hommia hengityssuojaimet naamalla.


Päivän päätteeksi meidän tulevan makuuhuoneen lattia näyttikin sitten tältä. Ei voi olla kun ylpeä. Tosin uusi yllätys sitten odottikin naapurihuoneessa...


Silläaikaa mun minä uurastin yhden huoneen kimpussa, Tero sai tyhjennettyä toisen huoneen ja ryhtyi sieltä repimään mattoja irti. Noh. Saumakohtia olikin kaksi.


Taidetaan yrittää hommata joku kone, jolla lattian saa siivottua tuosta matonpohjamössöstä!


Minulla menisi varmaan päivä per kaistale, jos lähtisin omin pikku kätösin näitä siivoamaan. Eikä siinä tietysti mitään, jos olis aikaa ja rahaa tätä remonttia tehdä sillälailla pitkän kaavan kautta ihan rauhakseltaan.



Kyllä olis rapsuttelemista.

Talossa on vielä aika paljon tavaraa. Onhan se ymmärrettävää, ettei ihan hetkessä neljänkymmenen vuoden tavarat siirry. Näkymä kuitekin alkaa olla jo sitä luokkaa, ettei voisi uskoa, että vielä toistaiseksi talossa yksi henkilö asuu. Eilen Tero siirteli paljon tavaraa noista makuuhuoneista pois, joten lattialistaa ja tavaraa on melkoisesti kulkuväylillä yms.



Kyllä vielä sekaan mahtuu kuitenkin. Tänään lähdemme työmaalle uudelleen. Tästä lähtienhän kaikki vapaapäivät pitkälti vietetään työntouhussa. Minä olen jo pomon kanssa töissä sopinutkin, että kesän loppuun asti teen mahdollisimman pitkiä työputkia, että vapaapäiviä vastavuoroisesti on mahdollisimman monta peräkkäin. Nyt pääsiäisenä minulla onkin jo neljä vapaata ja siitä parin viikon päästä vietän viisi vapaata. Tietysti töissä tulee siinä välillä vietettyä aikaa melko intensiivisesti!


Ei voi vaan muuta todeta, kun että kyllä elämä maistuu nyt juuri todella makealle!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti